UKK

Tämä sivu on jaettu eri osioihin, joissa käsitellään kunkin aihealueen tyypillisimpiä kysymyksiä.

Kuinka suojata puhelin:

Mikä on paras tapa suojata älypuhelimeni?

Kumpi on parempi suojakalvo vai suojalasi?

Mitä eroa on kirkas- ja mattapintaisella suojakalvolla?

Tilaaminen:

Paljonko teillä on toimituskulut?

Onko lasku maksullinen?

Minne tilaukseni toimitetaan?

Miten lasku toimitetaan?

Tein tilauksen, mutta en saanut tilausvahvistusta, miksi?

Tein tilauksen ja maksoin sen, mutta palaaminen myyjän palveluun epäonnistui. Onkohan tilaukseni saapunut onnistuneesti perille?

En saanut laskua, kuinka toimin?

Milloin lähetykseni on perillä?

Voinko tilata postiennakolla?

Tilasin hetki sitten, haluan muokata tilaustani…

Tilasin väärän tuotteen, kuinka toimin?

Haluamaani tuotetta ei ole tällä hetkellä varastossa, kuinka toimin?

 

Palauttaminen:

Tilaamani tuote ei ole yhteensopiva puhelimeni kanssa, kuinka toimin?

Haluan vaihtaa tuotteen, mitä teen?

Haluan palauttaa tuotteen, mitä teen?

 

Asentaminen:

Suojakalvo:

Kuinka asennan suojakalvon?

Suojakalvon alle jäi ilmakuplia, miksi?

 

Suojalasi:

Kuinka asennan suojalasin?

Suojalasin reikä ei ole kameran päällä, vaan ”väärällä” puolella, miksi näin?

Suojalasin alle jäi ilmakuplia, miksi?

Suojalasini tai –kalvoni ei yllä näytön reunasta reunaan, miksi?

 

Suojakotelot / Suojakuoret:

Kuinka asennan suojakotelon / suojakuoren?

Kuinka irrotan suojakotelon / suojakuoren?

Kuinka asennan alumiini- / peilikuoren?

 

Oma puhelimeni:

En ole varma puhelinmallistani, kuinka toimin?

Kaupastanne ei löydy puhelimeeni sopivaa tuotetta, mitä teen?

Minkä kokoinen vyökotelo / vesipussi / unica kotelo sopii puhelimeeni?

Mikä liitin puhelimessani on?

 

Verkkokaupan käyttäminen:

En saa tilattua uutiskirjettä, miksi?

Minulla oleva alekoodi ei toimi, miksi?

 

Kuinka suojata puhelin:

Mikä on paras tapa suojata älypuhelimeni? 

Puhelimen suojaamiseen iskuilta ja kolhuilta on monia tapoja, mutta puhuttaessa normaaleista kuorista sekä koteloista (ei superiskunkestävistä) lompakkokotelon ja suojalasin yhdistelmä on toimivin. Suosittelemme ainakin näytön suojalasin hankkimista, koska näytöt ovat kaikista herkimpiä rikkoontumaan. Myös ultraohuet suojakuoret antavat laitteellesi hyvää suojaa yhdessä lasin kanssa ja puhelimesi pysyy huomaamattoman ohuena.

 

 

Kumpi on parempi suojakalvo vai suojalasi?

Suojalasi on huomattavasti suojakalvoja parempi ratkaisu näytön suojaksi! Suojalasi suojaa näyttöä iskuilta, naarmuilta ja kolhuilta siinä missä kalvot suojaavat lähinnä naarmuilta, eikä kalvoista ole juurikaan iloa esim. putoamistapauksissa. Kaiken lisäksi lasi on helpompi asentaa ilman ilmakuplia ja se tuntuu täysin samalta kuin puhelimen oma näyttö.

 

Mitä eroa on kirkas- ja mattapintaisella suojakalvolla? 

Kirkaspintainen suojakalvo on nimensä mukaisesti täysin läpinäkyvä siinä missä mattapintainen kalvo on hieman himmeämpi. Kalvojen pinnat tuntuvat myös erilaisilta: mattakalvot tuntuvat karheammilta ja kirkkaat ovat liukkaampia.

 

 

Tilaaminen: 

Paljonko teillä on toimituskulut?

Erillisiä toimituskuluja meillä ei ole nyt eikä tulevaisuudessa, joten maksat pelkästään tuotteen hinnan!

 

 

Onko lasku maksullinen?

Lasku –maksuvaihtoehto on 1,50€ hintainen.

 

 

Minne tilaukseni toimitetaan? 

Toimitamme tilaukset pääasiassa suoraan kotiin omaan postilaatikkoosi. Suuremmat tilaukset toimitamme postipakettina lähimpään postitoimipisteeseen.

 

 

Miten lasku toimitetaan? 

Lasku toimitetaan tilausvaiheessa ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen, kun lähetys on toimitettu postin kuljetukseen.

 

Tein tilauksen, mutta en saanut tilausvahvistusta, miksi?

Ensimmäisenä kannattaa varmistaa, ettei tilausvahvistus ole mennyt sähköpostisi roskaposti –kansioon. Toinen todennäköinen syy on, että tilausvaiheessa sähköpostikenttään on laitettu vääränlainen sähköpostiosoite, jolloin tilausvahvistus ei löydä perille.

Mikäli et saa tilausvahvistusta, niin otathan yhteyttä asiakaspalveluun esimerkiksi alareunan chat –ikonin kautta, TÄSTÄ tai sähköpostitse osoitteeseen info@mobiilitukku.fi niin selvitetään asia kuntoon!

 

Tein tilauksen ja maksoin sen, mutta palaaminen myyjän palveluun epäonnistui. Onkohan tilaukseni saapunut onnistuneesti perille?

 

Tarkista sähköpostisi, onko sinne tullut tilausvahvistus. Mikäli tilausvahvistus on saapunut, on tilauksesi saapunut onnistuneesti perille ja voit jäädä odottamaan lähetyksen saapumista.

 

Jos et ole saanut tilausvahvistusta tai sinulla on siitä huolimatta epävarma olo tilauksesi onnistumisesta, niin otathan yhteyttä asiakaspalveluun esimerkiksi alareunan chat –ikonin kautta, TÄSTÄ tai sähköpostitse osoitteeseen info@mobiilitukku.fi niin selvitetään asia kuntoon!

 

En saanut laskua, kuinka toimin?

Laskujen lähettäjänä toimii Klarna Checkout, minkä nimiseltä lähettäjältä pitäisi löytyä viesti sähköpostisi saapuneet –kansiosta. Kannattaa tarkistaa myös roskapostikansio kaikelta varalta. Jos sähköpostistasi ei löydy laskua, niin otathan yhteyttä asiakaspalveluun esimerkiksi alareunan chat –ikonin kautta, TÄSTÄ tai sähköpostitse osoitteeseen info@mobiilitukku.fi ja lähetämme sinulle uuden laskun.

 

 

Milloin lähetykseni on perillä?

Postitamme lähetykset pääasiassa seuraavana arkipäivänä tilauksesta, viimeistään kahden arkipäivän sisällä.

HUOM! Mikäli olet tilannut tilaustavaraa, toimitusaika on hieman pidempi, tyypillisesti 2-8 päivää. Tilaustavaran tuotesivuilla kerrotaan, mikäli niiden toimitusaika on pidempi. 

 

Voinko tilata postiennakolla?

 Valitettavasti sellainen ei ole tällä hetkellä mahdollista.

 

Tilasin hetki sitten, haluan muokata tilaustani… 

Ota yhteyttä asiakaspalveluun painamalla alareunan chat -ikonista tai laittamalla viestiä asiakaspalveluun TÄSTÄ

 

Tilasin väärän tuotteen, kuinka toimin? 

Vaihdamme tuotteen mielellämme sinulle sopivaan tuotteeseen. TÄSTÄ löydät ohjeet vaihtamiselle.

  

Haluamaani tuotetta ei ole tällä hetkellä varastossa, kuinka toimin?

Jokaisen tuotteen tuotesivulla on hinnan yläpuolella kohta "ilmoita saatavuudesta". Tästä klikkaamalla, voit syöttää sähköpostiosoitteesi aukeavaan tekstikenttään ja tuotteen saapuessa jälleen varastoomme ostettavaksi, saat siitä samoin tein sähköposti-ilmoituksen.

 

 

Palauttaminen: 

Tilaamani tuote ei ole yhteensopiva puhelimeni kanssa, kuinka toimin?

Katso tilausvahvistuksesta (lähetämme sellaisen jokaisesta tilauksesta sähköpostiin), ovatko tilaamasi tuotteet samalle puhelimelle, mikä sinulla on. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluun, niin selvitämme yhdessä ongelman ja korjaamme sen! Ota yhteyttä asiakaspalveluun alareunan chat –ikonin kautta, TÄSTÄ tai sähköpostitse osoitteeseen info@mobiilitukku.fi ja hoidamme asian kuntoon.

 

 

Haluan vaihtaa tuotteen, mitä teen? 

Tässä sinulle ohjeet vaihtamista varten: http://www.mobiilitukku.fi/Asiakaspalautus

 

Haluan palauttaa tuotteen, mitä teen?

Tässä sinulle ohjeet palauttamista varten: http://www.mobiilitukku.fi/Asiakaspalautus

 

 

Asentaminen: 

Suojakalvo:

Kuinka asennan suojakalvon?

  1. Puhdista näyttö mahdollisimman puhtaaksi mukana tulevilla liinoilla tai käytä esim. mikrokuituliinaa
  2. Mallaa suojakalvoa paikoilleen, jotta sinulle on tuttua, kuinka asennat kalvon paikoilleen
  3. Ota suojakalvon päällä oleva kalvo irti vetämällä tarrasta nro 1.
  4. Aseta suojakalvo tarkasti näytön päälle HUOM. kannattaa olla nopea, jottei pölyä pääse leijailemaan kalvon ja näytön väliin
  5. Lanaa mahdolliset ilmakuplat sormella tai kortilla kalvon reunojen yli
  6. Poista kalvon päällä oleva tarra nro 2.
  7. Lanaa tarvittaessa ilmakuplia vielä lisää
  8. Lopputuloksena pitäisi olla puhelimesi näyttöä tehokkaasti naarmuilta suojaava kalvo!

 

Ohjevideo suojakalvon asentamista varten:

 

 

Suojakalvon alle jäi ilmakuplia, miksi?

Todennäköisimmin kalvoa laitettaessa näyttö ei ole ollut tällöin aivan puhdas, vaan kalvon ja näytön väliin on jäänyt esim. pieniä pölyhiukkasia. Voit tarkastaa asian katsomalla ilmakuplaa tarkasti, mikäli sen keskellä näkyy pieni hiukkanen, johtuu kupla siitä. Muussa tapauksessa kuplan pitäisi olla lanattavissa pois näytöstä.

  

Suojalasi:

Kuinka asennan suojalasin?

  1. Puhdista näyttö mahdollisimman puhtaaksi mukana tulevilla liinoilla tai käytä esim. mikrokuituliinaa
  2. Mallaa suojalasia paikoilleen, jotta sinulle on tuttua, kuinka asennat lasin paikoilleen
  3. Ota suojalasin päällä oleva kalvo irti vetämällä tarrasta nro 1.
  4. Aseta suojalasi tarkasti näytön päälle HUOM. kannattaa olla nopea, jottei pölyä pääse leijailemaan lasin ja näytön väliin
  5. Paina lasin keskiosasta, jotta ilmakuplat häviävät lasin alta
  6. Lanaa mahdolliset ilmakuplat sormella tai kortilla lasin reunojen yli
  7. Lopputuloksena pitäisi olla puhelimesi näyttöä tehokkaasti suojaava lasikalvo!

HUOM! Suojalasin täydellisessä kiinnittymisessä saattaa mennä jopa viikko, joten kannattaa antaa lasin kiinnittyä rauhassa!

 

Ohjevideo suojalasin asentamista varten:

 

Suojalasin reikä ei ole kameran päällä, vaan ”väärällä” puolella, miksi näin?

Aukkoa ei ole tarkoitettu kameran kohdalle, vaan se on tarkoitettu puhelimen etäisyysanturin kohdalle. Etäisyysanturi sammuttaa puhelimen näytön esim. puhelimen ollessa korvalla puhelun aikana ja se toimii joissain malleissa parhaiten siten, ettei anturia peitä mikään.

 

Suojalasin alle jäi ilmakuplia, miksi?

Todennäköisimmin lasia laitettaessa näyttö ei ole ollut tällöin aivan puhdas, vaan lasin ja näytön väliin on jäänyt esim. pieniä pölyhiukkasia. Voit tarkastaa asian katsomalla ilmakuplaa tarkasti, mikäli sen keskellä näkyy pieni hiukkanen, johtuu kupla siitä. Muussa tapauksessa kuplan pitäisi olla lanattavissa pois näytöstä. Suojalasin täydellisessä kiinnittymisessä saattaa mennä jopa viikko, joten kannattaa antaa lasin kiinnittyä rauhassa.

 

Suojalasini tai –kalvoni ei yllä näytön reunasta reunaan, miksi? 

Kaikki suojalasit tai suojakalvot eivät yllä näytön reunasta reunaan, johtuen näytön reunojen kaarevuudesta. Kaarevien reunojen päälle suorapintainen suojalasi tai –kalvo ei istu kunnolla, vaan alle jää ilmaa, eivätkä ne pysy paikallaan kunnolla. Kaarevuutta ei tarvitse olla paljoakaan, jolloin useimmiten näytönsuojat on tehty pienemmiksi.

 

 

Suojakotelot / Suojakuoret

 

Kuinka asennan suojakotelon / suojakuoren? 

  1. Laita puhelin koteloon tai kuoreen se puoli edellä, jossa on enemmän näppäimiä
  2. Paina puhelimen toinen puoli paikalleen (saattaa olla joissain tapauksissa jäykähkö)

 

Kuinka irrotan suojakotelon / suojakuoren?

  1. Aloita irrottamaan puhelin kuoren tai kotelon reunasta, missä on vähemmän näppäimiä (huom. pitkä sivu)
  2. Irrota puhelinta vähän kerrallaan, kunnes saat sivun irti ja voit nostaa puhelimen pois
  • Huom! Älä väännä kulmia liikaa, jos puhelin on kiinni kovamuovisessa kuoressa!

 

Kuinka asennan alumiini / peili kuoren?

  1. Irrota kuoren takalevy liu’uttamalla (osittain jo irrotettu)
  2. Aseta puhelimesi metallikehyksien väliin siltä puolelta, josta irrotit takalevyn (aseta puhelin näyttö poispäin takalevyn puolelta)
  3. Liu’uta takalevy paikoilleen
  • HUOM! Takalevyn alareaunan (joissain tapauksissa yläreunan) tulisi naksahtaa kehyksien väliin jämäkästi, jottei levy pääse liukumaan
  1. Ihaile lopputulosta!

 

 

Oma puhelimeni:

En ole varma puhelinmallistani, kuinka toimin? 

Puhelimen asetuksista löytyy useimmiten tieto puhelinmallista. Tieto löytyy useimmiten tällaista polkua pitkin: asetukset, tietoa laitteesta tjms. Tiedoista löytyy yleensä puhelimen nimi, joka oletuksena on puhelimen malli sekä mallinumero, jonka googlauksella saa nopeasti selville oman puhelinmallin.

 

Jos sinulla on lähettyvillä puhelimen ostopaketti, siihen on usein merkitty puhelimen mallimerkintä.

 

Mikäli sinulla on hankaluuksia tietää, minkä puhelinmallin omistat tai et ole varma mallistasi, asiakaspalvelumme auttaa mielellään esim. oikean alalaidan chatissa ja sähköpostitse osoitteessa info@mobiilitukku.fi

  

Kaupastanne ei löydy puhelimeeni sopivaa tuotetta, mitä teen?

Pyrimme päivittämään ja laajentamaan valikoimaamme jatkuvasti, mutta aina ei omaa puhelinmallia löydy valikoimastamme. Näissä tilanteissa suosittelemme italialaisen Cellyn Unica suojakoteloita, jotka sopivat lähestulkoon kaikkiin puhelimiin. Katso värikkäät Unica flip wallet kotelot ja muut lähes kaikkiin puhelimiin sopivat tuotteet TÄSTÄ!

 

Meillä on mahdollisuus myös tarkistaa tavarantoimittajien varastoista, löytyykö muille kuin myymillemme malleille tuotteita, joten ota yhteyttä alalaidan chatissa tai sähköpostitse osoitteeseen info@mobiilitukku.fi 

 

Minkä kokoinen vyökotelo / vesipussi / unica kotelo sopii puhelimeeni?

Kyseisten tuotteiden tuotesivuilla lukee tuotteiden mitat, joten mittaa vain puhelimesi ulkoset mitat ja vertaile niitä tuotteiden mittoihin, niin löydät sopivat tuotteet laitteeseesi. Olemme myös pyrkineet keräämään puhelinmallin sivulle sopivat tuotteet, joten mallisivut kannattaa selata läpi ja ainahan voi kysyä asiaa myös asiakaspalvelusta alareunan chat –ikonin kautta, TÄSTÄ tai sähköpostitse osoitteesta info@mobiilitukku.fi

 

 

Mikä liitin puhelimessani on? 

Jotta löydät laitteeseesi sopivan laturin tai piuhan, sinun tulee tietää laitteessasi oleva liitin. Tällä hetkellä suurimmassa osassa puhelimista on micro-usb liitin, mutta muutamia poikkeuksiakin on. Etenkin vuonna 2017 ilmestyneet puhelimet on varustettu pääasiassa USB-C liittimellä.

 

  • Apple iPhone 5 ja sitä uudemmissa laitteissa on Lightning liitin.
  • USB-C liitin on tulossa pikkuhiljaa suositummaksi, sitä käyttää esim. Microsoft Lumia 950 & 950 XL, Nexus 5X, Nexus 6P, OnePlus 2 sekä OnePlus 3 / 3T.
  • Jos et ole varma liitintyypistäsi, katso laitteesi käyttöohjeista tai ota yhteyttä asiakaspalveluun!

 

 

Verkkokaupan käyttäminen:

En saa tilattua uutiskirjettä, miksi?

Mikäli saat tällaisen virheilmoituksen: ” Tilaamisessa on ongelma: Sähköpostiosoite on jo käytössä toisella käyttäjällä”, niin sähköpostiosoitteesi on jo rekisteröity uutiskirjelistallemme ja olet uutiskirjeemme tilaaja.

 

Mikäli saat tällaisen virheilmoituksen: ” Anna sähköpostiosoite muodossa mattimeikalainen@domain.com”, on sähköpostiosoitteessasi jonkinlainen virhe. Kannattaa tarkistaa, että osoite on oikeanlainen ja oikeanmuotoinen. Kannattaa myös tarkistaa, että ennen tai jälkeen sähköpostiosoitettasi ei ole välilyöntejä.

 

Minulla oleva alekoodi ei toimi, miksi?

Tarkistathan alekoodin, että olethan kirjoittanut koodin oikein ja huomioinut isot ja pienet kirjaimet. Myös numero 0 ja kirjain o sekoittuvat usein, joten nekin kannattaa tarkistaa.


Huomioithan, että alekoodit ovat voimassa vain tietyn aikaa. Ne eivät siis ole ikuisia, eivätkä toimi vanhennuttuaan.